Most Forth Rail Szkocja

Dane o projekcie

Opis Most Forth Rail
Zadanie Stawianie rusztowań przy pomocy odwróconego podejścia „od dołu do góry”

Po raz pierwszy dwa pociągi przekroczyły most kolejowy Forth Rail Bridge 21 stycznia 1890 roku, przemierzając dwa tysiące pięćset metrów torów zawieszonych prawie pięćdziesiąt metrów nad Firth of Forth. Most pozostaje ikoną konstrukcji inżynierskich, a dziś wymaga równie biegłej konserwacji. Wyeksponowana lokalizacja, niezwykła konstrukcja, 190 przejazdów pociągów dziennie i ruchliwy szlak żeglugi przebiegający pod mostem sprawiają, że dostęp do tego znanego mostu jest niezwykle trudny.

Stawianie rusztowań wokół mostu rozpoczyna się od odwrócenia konwencjonalnego podejścia „od dołu do góry”. Oczywista złożoność konstrukcji mostu, w której przewagę stanowią raczej łuki niż kąty, oznacza, że każdy element rusztowania należy indywidualnie zaprojektować, wyprodukować i zawiesić wysoko ponad Forth. Platformy dostępowe następnie muszą zostać otoczone pokryciem z tworzywa sztucznego, by zapobiec przedostaniu się starej farby ołowiowej do środowiska i ochronić przed czynnikami pogodowymi podczas schnięcia nowej. Most ma ponad sto lat, ale do utrzymania go w bezpiecznym dla użytkowników stanie potrzebne są technologie i doświadczenie XXI wieku, co sprawia, że nasza wiedza z zakresu konserwacji przemysłowej jest nieoceniona. Do tej pory dostarczyliśmy dwa i pół tysiąca ton specjalnych stalowych rusztowań. Przewiduje się, że do zakończenia projektu wykorzystany zostanie dodatkowy tysiąc.


Zapraszamy do kontaktu!

Wybierz jakiś kraj

Channel Islands
Eesti
Føroyar (Færøerne)
Ísland
Latvija
Slovensko